Łukasz Chyliński Jak przyspieszyc w biznesie

Jak przyspieszyć w biznesie?

W biznesie liczy się czas, to jasne, więc wszyscy szukają sposobów na przyspieszenie – obsługi czy procesów. Może się wydawać, że trzeba robić więcej, by firma przyspieszyła, ale wbrew pozorom można robić mniej, by działać szybciej. O co w tym chodzi?

Każdy, kto prowadzi firmę, to zna. Pracujesz cały dzień, kończysz wieczorem, dużo się działo. Spoglądasz na listę zadań i wychodzi, że twój czas „zjadły” głównie drobiazgi, czynności niebędące trzonem twojej działalności, a te najważniejsze i największe tematy „leżą”, bo co chwile było coś pilnego. Czy da się tego uniknąć? Tak. Czy to proste? I tak, i nie. Czas i energia nie są z gumy. Także każda firma ma określoną ilość czasu i energii jej pracowników. Nie można na siebie i zespół wrzucać coraz więcej. Znacznie prościej jest uwalniać się od zadań, które nie są zbędne, ale może je za nas wykonać ktoś inny. Najlepiej ktoś, kto się specjalizuje w danej dziedzinie.

Nie rób tego, na czym nie musisz się znać. Poznaj nasz przykład.

Potrzebujesz produktu czy usługi?

Produktem jest samochód do firmy – dostawczy, ciężarowy czy nawet osobowy. Rzecz w tym, że pojazd jako produkt, wymaga obsługi i czasu. Umowy, ubezpieczenia, paliwo, opony, serwis – to, a często więcej tematów jest na głowie przedsiębiorcy, jeżeli korzysta z własnej lub leasingowanej floty. – Właściciel piekarni, która dowozi pieczywo do swoich klientów, skupia się na tym, by oferować jak najlepsze chleby, bułki czy przekąski. Rozwija zatem piekarnię, a nie serwis samochodowy czy firmę obsługującą floty. Zajmowanie się samochodami nie jest trzonem jego biznesu. Stąd też my oferujemy mu nie samochód, a usługę czy też pakiet kompleksowych usług starannie dobranych do jego potrzeb – mówi Łukasz Chyliński. – W ramach wynajmu samochodów użytkowych oferujemy klientom pełny serwis. W stałej, a więc łatwej do zabudżetowania racie mogą zawrzeć użytkowanie pojazdu, ubezpieczenie, naprawy, opony, a także coraz istotniejsze wsparcie technologiczne pozwalające na zdalne zarządzanie flotą – tłumaczy Prezes TRUCK CARE.

Minimalizuj ryzyko

Na początku 2020 r. nastał okres niepewności związany z pierwszą falą COVID-19. Wiele firm, co zrozumiałe, wstrzymało lub ograniczyło inwestycje, nie mając pewności, jak potoczy się sytuacja gospodarcza. – Ryzyko i niepewność nie sprzyjają podejmowaniu ważnych decyzji biznesowych. To oczywiste. Naturalnie w biznesie nie da się wyeliminować wszystkich zmiennych, ale rozwiązując równania – warto mieć jak najmniej niewiadomych. I tu właśnie objawiają się kolejne zalety wynajmu pojazdów – stwierdza Łukasz Chyliński. – W przypadku wynajmu koszty obsługi floty są z góry określone, a zatem przewidywalne, więc można je łatwo zaplanować nawet w kilkuletniej perspektywie budżetowej. Co więcej, wynajem w TRUCK CARE jest tak elastyczny, jak to tylko możliwe. Dajemy klientom możliwość zmiany warunków umowy lub też rezygnacji z wynajmu na przejrzystych i uczciwych zasadach. Wiem, że to ułatwia planowanie rozwoju firmy – mówi Chyliński. W przypadku transportu ryzykiem są również awarie pojazdów i wywołane nimi przestoje. – Tu także mamy odpowiedź – deklaruje Chyliński. – W TRUCK CARE klienci mogą zawrzeć w umowie gwarancję pojazdu zastępczego. Nieustannie rozbudowujemy naszą flotę, bo liczy się dla nas gotowość na to, co nieprzewidziane i możliwość błyskawicznego rozwiązywania problemów klientów – tłumaczy Chyliński. W kontekście awarii i napraw warto podkreślić jeszcze jeden aspekt. Samochód kupiony na własność ma najczęściej dwa lata gwarancji. Koszty usuwania usterek pogwarancyjnych spadają na właściciela. Tymczasem w wynajmie, awarie są ryzykiem firmy dostarczającej pojazd, a nie użytkownika. Tym samym finansowanie można rozłożyć na dłuższy okres – np. 4 lata zamiast 2, bez ryzyka związanego z upływem okresu gwarancyjnego.

Narzędzie z perspektywami

– Wierzę, że wchodzimy w okres, w którym specjalizacja i skupienie na usługach będą miały jeszcze większe znaczenie. Naszą ambicją od zawsze jest odpowiadanie na wyzwania i potrzeby naszych klientów jeszcze zanim do nas się zwrócą. Wiemy, że wynajem jest narzędziem z przyszłością, a łącząc możliwości EFL i Grupy DBK w ramach marki TRUCK CARE wchodzimy w nowy wymiar wynajmu – przyspieszamy i jesteśmy gotowi na przyszłość już dziś – podsumowuje Łukasz Chyliński, Prezes TRUCK CARE.

Skontaktuj się z nami:

Call

Zadzwoń

Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00

+48 660 123 000

Koszt połączenia wg stawki operatora.

Message

Napisz do nas

Masz więcej pytań skontaktuj się z nami

Formularz kontaktowy
Department

Znajdź oddział

Example Map Mapa oddziałów
Care

Jesteś już naszym klientem?

Skorzystaj z

Portal Flota24