
Wpływ floty pojazdów na wizerunek firmy – dlaczego to ważne?
poniedziałek, 09.12.2024
Jakiej firmie wolisz zlecić usługę? Takiej, która ma nowoczesny park pojazdów i sprawia wrażenie dbającej o każdy szczegół czy tej, w której nie dba się o sprzęt czy porządek? Odpowiedź jest jasna, a dodatkowo – wskazuje kolejną, niesłusznie czasem pomijaną, zaletę wynajmu pojazdów użytkowych.
Jaki to ma związek? Gdzie tu jest wspólny mianownik? Już wyjaśniam. Rzecz w tym, że w naszym kraju pojazd ma nieco inną „funkcję” niż na przykład w Grecji, Włoszech czy na Bałkanach. Na południu Europy mało kto przejmuje się tym czy autom jest poobijane, odrapane czy też wiekowe. Grunt, żeby jeździło i robiło swoje. Liczy się funkcja, nie forma.
W naszym kraju utylitarne podejście też jest obecne, ale jednocześnie samochód nadal jest wyznacznikiem statusu, gustu i możliwości użytkownika. Czy to się przekłada na sektor pojazdów użytkowych? Oczywiście.
Wynajem pozwala nie tylko łatwiej planować i optymalizować koszty – na przykład korzystając z wynajętych pojazdów w tzw. wysokim sezonie w danej branży. Wynajem to także użytkowanie nowoczesnych, estetycznych i ekologicznych pojazdów. A co zyskuje na tym użytkownik? Wyjaśniam:
- Wizerunek prężnie działającego przedsiębiorstwa
To proste. Firma, która korzysta ze starych i mało estetycznych pojazdów nie jest postrzegana, jako prężna, nowoczesna i wysoce rentowna. Słowem, jeżeli nie korzystasz z porządnych narzędzi, klient podświadomie poczuje, że twój model biznesowy, struktura i organizacja firmy nie są optymalne. A jeśli oszczędzasz na sprzęcie, to czy oszczędzisz też na jakości usługi czy produktu, jaki zamówi klient…?
- Bezpieczeństwo
Nowoczesne pojazdy dystrybucyjne są wyposażone w szereg nowoczesnych rozwiązań wspierających kierowcę. Sztandarowym jest kamera cofania – niezwykle przydatna w dystrybucji, w której kierowca wykonuje dziesiątki manewrów cofania dziennie. Każdy z nich niesie za sobą ryzyko kolizji z pieszym czy rowerzystą czy innym pojazdem. Kamera cofania radykalnie je obniża. Do tego dochodzi wiele innych układów, jak np. system ostrzegania przed kolizją z niechronionymi uczestnikami ruchu czy też układ awaryjnego hamowania zdolny zapobiec kolizji lub zmniejszyć jej skutki czy zakres. Na rynku coraz bardziej pożądane są podmioty, które bezpieczeństwo traktują serio. W każdym aspekcie działalności.
- Ekologia
Możemy się spierać co do tego czy samochody elektryczne mają sens i czy filtry cząstek stałych w dieslach to problem czy jednak dobre rozwiązanie. Dylematy kończą się, gdy kwestia emisji spalin dotyka nas bezpośrednio. To proste, nikt nie chce by w jego okolicy czy wręcz pod oknami kręciły się pojazdy, które jakiekolwiek normy emisji spalin spełniały, ale to już „dawno i nieprawda”. Nikt nie lubi być budzonym przez hałasujące pojazdy czy urządzenia. Zatem jeśli chcesz budować firmy dbającej o jakość życia w miastach i zmniejszającej uciążliwość swojej działalności, to w Truck Care możesz wynająć samochód, który będzie działał na twoją korzyść w tych aspektach.
- Employer branding, czyli skuteczniejsza rekrutacja
Możliwość pozyskiwania wykwalifikowanych pracowników zależy także od wizerunku pracodawcy. Wieści szybko się rozchodzą, więc niektóre firmy trafiają na „czarne listy” kandydatów. To z kolei przekłada się na trudności w rekrutacji, bo na ogłoszenia odpowiada mniej kandydatów.
Nowoczesna, wygodna i komfortowa flota to także jeden z miękkich „benefitów” zawodowych. W końcu nikt nie chce się męczyć z niewygodnym, hałaśliwym czy zawodnym pojazdem.
Mam nadzieję, że zainspirowałam – Nela Sala, Brand Manager Truck Care