Tc Www Wynajem I zwroty Co Dalej 2

Koniec wynajmu… i co dalej, czyli jak wygląda zwrot wynajętego pojazdu?

W TRUCK CARE dążymy do tego, by nie tylko wynajem pojazdu, ale także jego zakończenie było wygodne i szybkie, a nasi klienci mogli się skupić na rozwoju swoich biznesów. Dlatego wypracowaliśmy jasne, życiowe zasady zwrotu wynajętych samochodów i naczep. Stosujemy też procedury, które mają uchronić użytkowników przed niespodziewanymi kosztami.

Zwrot wynajmowanego pojazdu – zasady

W trakcie eksploatacji pojazd zużywa się, a co za tym idzie – traci na wartości. Spadek wartości rezydualnej związany z normatywnym i prawidłowym użytkowaniem jest wkalkulowany w koszty wynajmu i comiesięczną ratę. Po zakończeniu okresu użytkowania, pojazdy są sprawdzane, przygotowywane i ponownie ruszają w trasy, by mierzyć się z kolejnymi wyzwaniami transportowymi.

Poważne uszkodzenia mechaniczne, usterki czy ubytki w wyposażeniu znacząco obniżają wartość ciężarówki czy naczepy, a w konsekwencji stanowią koszt, ponieważ zwrócony pojazd należy przywrócić do właściwego stanu. Kluczowym elementem procedury zwrotu są oględziny. Ich celem jest odróżnienie śladów zużycia normatywnego od efektów niedbałości czy nieuwagi. Przykładem uszkodzeń, za jakie (zgodnie z zapisami umowy) klient może zostać obciążony, są np. urwane elementy wyposażenia wnętrza czy dziury w tapicerce wypalone papierosami.

– W TRUCK CARE zawsze informujemy klientów o regułach właściwej eksploatacji, obowiązkach użytkownika, a także zasadach zwrotu wynajmowanych pojazdów. Stan, w jakim ciężarówka czy naczepa powinny do nas wrócić, jest jasno sprecyzowany. Wiemy, że wynajem to partnerski układ, w którym nie ma miejsca na wątpliwości czy niejasności. Klient musi wiedzieć czego się spodziewać i my mu to gwarantujemy – wyjaśnia Wojciech Doliński, Kierownik Logistyki Pojazdów Pokontraktowych w TRUCK CARE. – Przygotowaliśmy specjalną broszurę informacyjną, w której nie tylko omawiamy procedurę zakończenia wynajmu, ale także doradzamy klientom, jak użytkować pojazd, by nie narażać się na dodatkowe koszty nie tylko przy zwrocie, ale przez cały okres eksploatacji – dodaje Wojciech Doliński.

Uszkodzenie wynajmowanego pojazdu i co dalej?

Pojazdy ciężarowe pracują i to ciężko. Nawet przy zachowaniu najwyższych standardów „transportowego BHP” może nam się przytrafić szkoda lub drobna kontuzja pracownika na kołach. Co wtedy?

– Jeżeli to jest drobne uszkodzenie – np. dziura w nadkolu osi napędowej czy też pęknięcie zderzaka, to klient może dokonać fachowej naprawy w każdym momencie umowy najmu, np. przy okazji postoju podczas zaplanowanego przeglądu pojazdu. Nie spowoduje to opóźnień, a pozwoli zachować ciężarówkę w nienagannej kondycji – mówi Wojciech Doliński.

– Siłą oferty i usług TRUCK CARE jest rozwinięta i kompetentna sieć serwisowa Grupy DBK. Ma to znaczenie nie tylko przy bieżącej eksploatacji i naprawach, ale także przy usuwaniu usterek czy uszkodzeń powstałych w trakcie wynajmu. Nasi mechanicy, blacharze czy lakiernicy doskonale znają pojazdy, jakie wynajmujemy i wiedzą, jak przeprowadzić naprawdę szybko i w rozsądnym budżecie. Mamy realne, rynkowe ceny, dlatego też klienci nie muszą się obawiać, że uszkodzenie zderzaka czy pęknięta szyba będą ich kosztować majątek – tłumaczy.

Warto podkreślić, że odbioru pojazdu od klienta także dokonują praktycy. – Mamy świadomość, że oględziny pojazdu są kluczowe dla oceny stanu technicznego pojazdu i zadowolenia klienta po zwrocie, dlatego nie powierzamy tego firmom zewnętrznym. W TRUCK CARE mamy życiowe podejście do zużycia pojazdu. Samochody sprawdzają fachowcy, którzy od lat serwisują i naprawiają pojazdy użytkowe. Wiemy, co, kiedy i jak się w nich zużywa, a także jak warunki eksploatacji wpływają na stan techniczny. Co więcej, nasz protokół zwrotu jest jasny i przejrzysty. Klienci mogą się zapoznać z jego treścią już na wstępnych, bezpłatnych oględzinach pojazdu – dodaje Wojciech Doliński.

Przezorność długodystansowca – dlaczego opłaca się dbać o wynajęty pojazd

Wynajem zapewnia przedsiębiorcy tak pożądaną, szczególnie w dzisiejszych czasach, przewidywalność kosztów eksploatacji floty. Trzeba jednak pamiętać, że również w przypadku wynajmowanych pojazdów, ich użytkownicy mają możliwość optymalizacji tychże kosztów oraz unikania niespodzianek, za które finalnie będzie trzeba zapłacić.

Jak zatem uniknąć dodatkowych wydatków podczas wynajmu? Ważna jest regularna kontrola stanu technicznego pojazdu. Co to oznacza w praktyce?

  • Sprawdzanie prawidłowego ustawienia i stanu elementów aerodynamicznych (owiewek, spoilerów) pozwala uniknąć podwyższonego spalania czy nawet uszkodzenia elementów naczepy (np. przewodów);
  • Utrzymywanie pojazdu w czystości daje możliwość zauważenia ew. zewnętrznych uszkodzeń mechanicznych, np. odprysków lakieru czy pęknięć elementów karoserii;
  • Regularna kontrola stanu i utrzymywanie prawidłowych wartości ciśnienia w oponach chroni przed nadmiernym zużyciem paliwa, a także nierównomiernym zużyciem ogumienia czy wręcz jego uszkodzeniem;
  • Sprawdzanie poziomu płynów eksploatacyjnych i poinformowanie ekspertów TRUCK CARE (poprzez infolinię serwisową) o ich nieprawidłowym stanie pozwoli często uniknąć niespodziewanej awarii, a co za tym idzie przymusowego przestoju pojazdu do czasu jego naprawienia.

Do odpowiedniej dbałości o narzędzie pracy warto także zmotywować kierowców. Nie tylko dlatego, że czysty, zadbany samochód jest wizytówką firmy. Użytkownik ma ogromny wpływ na to, jak szybko zużywa się pojazd, a także na występowanie „nietypowych” usterek czy uszkodzeń. Zwrot zadbanego pojazdu jest szybki i bezproblemowy, a przede wszystkim bez kosztowy.

Jak przygotować wynajmowany pojazd do zwrotu?

  • Sprawdź, czy dokumenty są kompletne i w stanie pozwalającym na ich dalsze wykorzystanie (np. świadectwa przeglądów osprzętu);
  • Obejrzyj dokładnie pojazd i porównaj jego stan z warunkami zwrotu opisanymi w broszurze „Instrukcja zwrotu pojazdów TRUCK CARE”;
  • Usuń logotypy i oznaczenia swojej firmy w taki sposób, aby nie pozostawiły śladów na lakierze;
  • Umyj pojazd – powinien być czysty wewnątrz i na zewnątrz;
  • Upewnij się, że wyposażenie fabryczne jest kompletne i sprawne (w tym klucze i zamki);
  • Uzupełnij poziom paliwa, by nie był niższy niż 5 proc.;
  • Skontroluj ogumienie – powinno być zgodne z fabryczną specyfikacją i bez nadmiernego zużycia (pow. 50 proc.);
  • Zdaj pojazd w lokalizacji określonej w umowie (po wcześniejszym umówieniu z pracownikiem TRUCK CARE).

Nie wiesz, czy dany pojazd jest gotowy do szybkiego i sprawnego zwrotu bez dodatkowych kosztów? Na trzy miesiące przed zakończeniem wynajmu możesz się umówić na oględziny i kontrolę stanu i zużycia danego egzemplarza w jednym z 20 punktów Grupy DBK. Te czynności możemy przeprowadzić również zdalnie, po dostarczeniu przez użytkownika wymaganej dokumentacji fotograficznej.

Warto wiedzieć: 

Szczegółowe warunki zwrotu oraz porady dotyczące przygotowania pojazdu do zakończenia wynajmu znajdziecie w dedykowanej broszurze dostępnej na stronie: ZWROTY POJAZDÓW

W TRUCK CARE mamy życiowe podejście do zużycia pojazdu. W naszych punktach oględzin nie dokonują zewnętrzni rzeczoznawcy, lecz fachowcy, którzy od lat serwisują pojazdy użytkowe. Wiemy, co, kiedy i jak się w nich zużywa, a także jak warunki eksploatacji wpływają na zużycie.

20 – w tylu punktach możesz sprawdzić, czy użytkowany pojazd jest gotowy do szybkiego i bezproblemowego zwrotu.

 

 

 

Skontaktuj się z nami:

Call

Zadzwoń

Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00

+48 660 123 000

Koszt połączenia wg stawki operatora.

Message

Napisz do nas

Masz więcej pytań skontaktuj się z nami

Formularz kontaktowy
Department

Znajdź oddział

Example Map Mapa oddziałów
Care

Jesteś już naszym klientem?

Skorzystaj z

Portal Flota24