Szkoda w aucie na wynajem – procedura likwidacji krok po kroku

Szkoda w aucie na wynajem – procedura likwidacji krok po kroku

Nawet najlepszym kierowcom zdarzają się stłuczki, zarysowania i kolizje. Przypadki chodzą po ludziach, a użytkownicy pojazdów użytkowanych w ramach najmu długoterminowego oraz krótkoterminowego TRUCK CARE w razie jakiegoś nieprzewidzianego zdarzenia na drodze, zawsze mogą liczyć na wsparcie.

Bez względu na to, czy doszło do uszkodzenia parkingowego, kolizji czy zwykłego zniszczenia przez Ciebie lub osoby trzecie, użytkując pojazd w ramach najmu TRUCK CARE jesteś zobligowany do poinformowania TRUCK CARE o każdym zdarzeniu. W tym wpisie chcielibyśmy odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się pytania – co robić, gdy weźmiesz udział w kolizji? Jak się zachować w przypadku zauważenia zniszczenia przez osobę trzecią, a jak, gdy sam zarysujesz pojazd podczas parkowania czy rozładunku.

# Szkoda parkingowa – co robić?

Jeżeli już zdarzyło Ci się zniszczyć pojazd – uszkodzić lusterko, zarysować karoserię lub dokonać innego przypadkowego uszkodzenia – nie zwlekaj. Zadzwoń na nasz numer zgłoszeniowy, który znajdziesz w pojeździe na szybie bocznej lub w przypadku jej zniszczenia na stronie internetowej TRUCK CARE.

Pracownik poinformuje Cię o kolejnych krokach. Przeprowadzony wywiad będzie polegał na zadaniu wszelkich niezbędnych pytań pozwalających określić stan pojazdu oraz możliwości jego dalszego poruszania się po drogach. Jeżeli uszkodzenie nie wpływa na sprawność pojazdu, sposób rozwiązania problemu awarii na pewno nie wpłynie na dyspozycję Twojego pojazdu i nie powinien zmienić Twoich zawodowych planów.

Jeżeli uszkodzone zostało lusterko boczne lub któryś z reflektorów, dalsze korzystanie z tak uszkodzonego pojazdu nie jest możliwe. Dlatego w takim wypadku pracownik zaoferuje najbardziej odpowiedni wariant pomocy, dostępny w ramach podpisanej umowy o użyczenie. Klienci TRUCK CARE mogą korzystać z usługi holowania, naprawy doraźnej pojazdu pozwalającej kontynuować jego użytkowanie do momentu wykonania naprawy ostatecznej oraz z bardzo szybkiej i sprawnej likwidacji szkody, w jednym z kilkudziesięciu centrów serwisowych znajdujących się na terenie całego kraju, ale również w Europie. W miejscu tym usterka zostanie zlikwidowana maksymalnie szybko. W przypadku bardziej skomplikowanych uszkodzeń, może zostać zaoferowany pojazd zastępczy, który pozostanie w Twojej dyspozycji do czasu przywrócenia uszkodzonego pojazdu do stanu sprzed awarii.

# Kolizja z Twojej winy lub innego uczestnika ruchu

Przede wszystkim należy odróżnić dwa typy kolizji. Pierwszy to sytuacja, w której to ty jesteś sprawcą zdarzenia drogowego i odpowiadasz za zniszczenia auta wynajętego oraz auta, które zniszczyłeś innemu kierującemu. Drugi to sytuacja, gdy jesteś uczestnikiem zdarzenia drogowego, w którym zostałeś poszkodowany.

W przypadku pierwszej sytuacji, niezwłocznie należy powiadomić policję oraz zadzwonić na numer zgłoszeniowy TRUCK CARE. Podczas rozmowy z konsultantem zostaniesz poproszony o podanie czasu i miejsca zdarzenia oraz opisu uszkodzeń. Dodatkowo konieczne będzie podanie stanu licznika kilometrów, okoliczności zdarzenia, a jeżeli będzie to możliwe, dokonania dokumentacji fotograficznej. W takim wypadku zniszczenia pojazdu zostaną usunięte w ramach polisy AC, a ewentualne zniszczenia dokonane osobom trzecim z polisy ubezpieczeniowej OC. Jako wynajmujący, jesteś zobligowany do dostarczenia druku opisującego szkodę, aby możliwe było rozpoczęcie procedury likwidacji szkód.

W przypadku drugiej sytuacji, kiedy to ty zostałeś poszkodowany przez innego uczestnika ruchu, również niezbędne będzie wezwanie policji – nawet jeżeli sprawca w sposób zdecydowany bierze całą winę na siebie i chce sprawę załatwić przez oświadczenie. O ile w przypadku prywatnie posiadanego pojazdu można załatwić wypłatę odszkodowania z tytułu OC, o tyle jest to zawsze obarczone ryzykiem, że sprawca w późniejszym czasie wycofa się ze swojej decyzji. Natomiast notatka policyjna to zawsze niepodważalny dowód tego, kto jest sprawcą, a kto poszkodowanym. Po przyjeździe policji powinieneś spisać numer notatki policyjnej, numer sprawy oraz jednostkę policji, z której przyjechali funkcjonariusze. Konieczne spisz także numer rejestracyjny sprawcy, jego dane osobowe, ale również dane właściciela z dowodu rejestracyjnego. Przydatny będzie także numer polisy i nazwa towarzystwa ubezpieczeniowego, wystawiającego jego polisę.

Mając komplet informacji niezwłocznie skontaktuj się z nami pod numerem zgłoszeniowym TRUCK CARE. Jeżeli Twój pojazd uległ awarii uniemożliwiającej poruszanie się, doradca TRUCK CARE zorganizuje holowanie do najbliższej stacji obsługi pojazdów.

# Czego nie robić w uszkodzonym aucie na wynajmie?

  • Nie poruszaj się pojazdem niezdatnym do jazdy
  • Nie podejmuj prób naprawy we własnym zakresie
  • Nie podpisuj oświadczeń ze sprawcą bez kontaktu z policją

# Co robić w przypadku wystąpienia szkody?

  • Wezwij policję na miejsce zdarzenia
  • Wykonaj dokumentację fotograficzną miejsca zdarzenia, powstałych uszkodzeń oraz sporządzonych dokumentów
  • Zabezpiecz pojazd przed powiększeniem rozmiaru szkody
  • Postępuj zgodnie z instrukcjami udzielanymi przez konsultanta TRUCK CARE lub służb porządkowych będących na miejscu

Przydatny adres: szkody@truckcare.pl

AUTOR: Kamil Karpiński, Kierownik Działu Technicznego TRUCK CARE

Skontaktuj się z nami:

Call

Zadzwoń

Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00

+48 660 123 000

Koszt połączenia wg stawki operatora.

Message

Napisz do nas

Masz więcej pytań skontaktuj się z nami

Formularz kontaktowy
Department

Znajdź oddział

Example Map Mapa oddziałów
Care

Jesteś już naszym klientem?

Skorzystaj z

Portal Flota24