Wynajem na firmy kurierskiej

Czy wynajem jest idealnym rozwiązaniem dla kurierów?

Czy kurierzy, którzy jeżdżą od rana do wieczora, mają jeszcze czas na zajmowanie się obsługą samochodu? Przy rosnącej popularności zakupów online to pytanie retoryczne. Liczą się rozwiązania oszczędzające czas i uproszczające pracę – tak jak wynajem samochodu w TRUCK CARE – przygotowany specjalnie z myślą o tej branży.

Dla kuriera samochód jest narzędziem – ma działać, nie sprawiać problemów, nie powodować przestojów i nie zabierać czasu, którego zawsze jest za mało. Najlepsze narzędzia to te niezawodne, proste, funkcjonalne i możliwie bezobsługowe. W przypadku tej branży takim narzędziem może być wynajem, łączący samochód z opieką i niezbędnymi usługami.

Czas zawarty w racie

W TRUCK CARE, przy współpracy z producentami Renault, Mercedes oraz IVECO, przygotowaliśmy ofertę wynajmu lekkich pojazdów dostawczych dla podmiotów zajmujących się dystrybucją, w tym właśnie usługami kurierskimi. Do wyboru jest jest kilka modeli. Tym, którzy potrzebują furgonu proponujemy Renault Master z przestrzenią ładunkową przygotowaną do wożenia paczek. Z kolei IVECO Daily czy Mercedes Sprinter z zabudową kontenerową i opcjonalną windą sprawdzi się w transporcie większych i cięższych przesyłek. – Nasza propozycja jest konkurencyjna kosztowo w porównaniu z klasycznym leasingiem operacyjnym, ale dodatkowo zdejmuje z przewoźnika sporo obowiązków związanych z obsługą i opieką nad flotą. Wszystkie kwestie administracyjne i techniczne są po naszej stronie. W przystępnej racie zawarliśmy koszt pojazdu gotowego do pracy – z ubezpieczeniem, oponami na zimę i lato, serwisem i co najważniejsze – samochodem zastępczym. W ten sposób w racie jest też czas, który klient realnie oszczędza – tłumaczy Maciej Derlatka, Kierownik ds. Wynajmu Krótkoterminowego w TRUCK CARE.

Efekty w każdej skali

Zalety wynikające z wynajmu w swojej działalności odczują zarówno kurierzy, którzy jeżdżą na własny rachunek, jak i więksi przewoźnicy świadczący usługi z wykorzystaniem kilku, kilkunastu czy też kilkudziesięciu samochodów. – Kurier, który działa „na swoim” nie ma czasu, żeby zajmować się samochodem, więc nasz produkt daje mu realną oszczędność, która polega także na obniżeniu progu wejścia do biznesu. Kluczowe narzędzie, jakim jest samochód jest dostępne w ramach stałej, comiesięcznej raty – wyjaśnia Maciej Derlatka. – Z kolei przy większej skali, właściciel firmy nie musi np. zatrudniać osoby odpowiedzialnej za flotę, bo w wynajmie te zadania są „delegowane” na nas. Przy dynamicznym rozwoju zapotrzebowania na usługi kurierskie przewoźnik musi się skupiać np. na znalezieniu pracowników, a nie umawianiu samochodów na przeglądy – dodaje Maciej Derlatka.

Nie tylko liczby, czyli dlaczego wynajem się opłaca?

W branży kurierskiej znaczenie mają nie tylko te najbardziej oczywiste i znane zalety wynajmu, jak przewidywalność wydatków. Przykładem jest ubezpieczenie, które przy własnym lub leasingowanym samochodzie stanowi jeden z największych kosztów stałych ze względu na wysokość stawek i szkodowość zakładaną przez ubezpieczycieli. – Jako duży operator możemy zaproponować korzystniejsze warunki ubezpieczeń, a dodatkowo jego koszt jest rozłożony na 12 rat za wynajem – mówi Maciej Derlatka. Wynajem to także odpowiedź na wymagania dotyczące samego pojazdu. – W przypadku dużych firm i znanych marek kurierzy nie mogą wozić paczek 10 czy 15-letnim samochodem, który najlepsze lata z pewnością ma już za sobą. A wynajem pozwala zmieniać pojazd na nowy w dwu-, trzy- czy czteroletnich interwałach bez „mrożenia” środków np. na opłatę wstępną – dodaje.

Rób swoje, ryzyko nie jest twoje

Umowę klasycznego leasingu operacyjnego najczęściej zawiera się na trzy lub więcej lat. Tymczasem gwarancja na nowy samochód kończy się po dwóch. Po upływie tego okresu ryzyko związane z awariami, a więc koszty napraw i koszty przestojów, jest na głowie leasingobiorcy. To nie bez znaczenia, bo samochody kurierów co prawda nie robią rekordowych przebiegów, ale charakter eksploatacji sprawia, że mocno dostają w kość. W przypadku wynajmu koszty zamykają się w comiesięcznym czynszu, a ewentualne awarie to zmartwienie operatora, a nie użytkownika, zwłaszcza jeśli tak jak w TRUCK CARE – ma zapewniony pojazd zastępczy. – Ryzykiem związanym z własnym samochodem jest także kwestia odsprzedaży. Ta może być trudna w przypadku samochodu „po kurierze”, bo wielu potencjalnych nabywców podejrzewa, że takie auto było fatalnie traktowane, co dodatkowo ma wpływ na wartość rezydualną. W wynajmie, po jego zakończeniu, samochód można po prostu zwrócić i mieć ten temat z głowy – mówi Derlatka. Zwrot pojazdu to jednak kwestia budząca najwięcej wątpliwości. – Wynajmując samochód bierzemy pod uwagę fakt, że to narzędzie do pracy i jego normalne, rozsądnie oceniane zużycie jest przez nas wliczone. Klient otrzymuje od nas możliwość zweryfikowania stanu pojazdu pod kątem uszkodzeń na 2-3 miesiące przed zakończeniem kontraktu. Dzięki temu klient zyskuje informację, które uszkodzenia są akceptowalne, a które traktowane są ponadnormatywnie, stąd dokładnie wie, które elementy wymagają naprawy przed zwrotem pojazdu. Szczegółowe warunki zwrotu oraz porady dotyczące przygotowania pojazdu do zakończenia wynajmu znajdują się w dedykowanej broszurze dostępnej na stronie: ZWROTY POJAZDÓW – podsumowuje Maciej Derlatka.

Skontaktuj się z nami:

Call

Zadzwoń

Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00

+48 660 123 000

Koszt połączenia wg stawki operatora.

Message

Napisz do nas

Masz więcej pytań skontaktuj się z nami

Formularz kontaktowy
Department

Znajdź oddział

Example Map Mapa oddziałów
Care

Jesteś już naszym klientem?

Skorzystaj z

Portal Flota24