Jak mądrze oszczędzać w transporcie?

Jak mądrze oszczędzać w transporcie?

Kontrolowanie i optymalizowanie kosztów ważne jest w każdym biznesie, a szczególnego znaczenia nabiera w niezwykle konkurencyjnych branżach, np. w transporcie drogowym. W jaki sposób można mądrze obniżać koszy eksploatacji samochodu? Przedstawiamy kilka sposobów.

1. Szkolenia kierowców

Zapewne wielu z Was zna kogoś, kto potrafi eksploatować samochody przez długie lata, utrzymując je przy tym w dobrym stanie. Z drugiej strony, są użytkownicy, w rękach których samochody zużywają się znacznie szybciej i częściej trapią je „dziwne” awarie. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – to jak jeździ kierowca, jaką ma świadomość i jak dba o pojazd ma kolosalny wpływ na tempo jego zużycia.

Wielu kierowców błędy za kierownicą popełnia nieświadomie. Jest to efektem wieloletnich, złych nawyków, ale także słabego szkolenia. Dlatego też inwestowanie w szkolenia z efektywnej jazdy pozwala nie tylko znacząco obniżyć spalanie, lecz także zużycie sprzętu.

Efektywna i ekonomiczna jazda opiera się w dużej mierze na przewidywaniu sytuacji na drodze i skutecznemu wykorzystywaniu systemów w samochodzie, np. przewidującego tempomatu czy też hamulca silnikowego.

Kierowca, którego nauczymy jeździć efektywnie w mniejszym stopniu obciąża poszczególne układy i elementy pojazdu, np. rzadziej używa hamulca zasadniczego, co wydłuża żywotność tarcz, okładzin czy opon.

Co więcej, efektywna i defensywna jazda jest także znacznie mniej szkodowa. Świadomy kierowca prowadzi bezpieczniej, co minimalizuje ryzyko kolizji, wypadków czy innych szkód, które mogą skutkować przestojem czy też wzrostem składki ubezpieczeniowej, a więc kosztami.

Nawet w skali niewielkiej floty, oszczędności wynikające z przeszkolenia kierowców mogą dać znaczące oszczędności. Warto przy tym powiązać z odpowiednim, sprawiedliwym systemem motywującym kierowców. W skrócie chodzi o to, by ekonomiczna jazda znajdowała odzwierciedlenie w ich wynagrodzeniach. W tym pomogą nowoczesne narzędzia, o których piszemy w kolejnym punkcie.

2. Zaawansowana i praktyczna telematyka

Wiedza to kapitał, także w transporcie. Dane, których dostarczają nowoczesne systemy telematyczne pozwalają na szczegółową, zaawansowaną analizę i wyciąganie odpowiednich wniosków.

Kluczową opcją jest możliwość kontrolowania stylu jazdy kierowcy i spalania, jakie uzyskuje na danej trasie, z danym obciążeniem. Bogatszy o taką wiedzę przedsiębiorca może skierować swojego pracownika na kurs ekonomicznej jazdy. A jeżeli kierowca ma już taki za sobą – dowiedzieć się czemu nie stosuje się do przekazanych mu wskazówek.

Ponadto, nowoczesna telematyka daje również możliwość zdalnego monitorowania stanu technicznego pojazdu, a w razie potrzeby – także kasowania błędów, które pojazd zgłasza. Ta funkcja również może przynieść oszczędności. Dzięki zdalnemu odczytowi błędów można zdecydować czy dana usterka wymaga natychmiastowego serwisu czy też pozwala na dokończenie trasy i powrót do kraju. W ten sposób przedsiębiorca unika kosztów związanych z nieplanowanym przestojem pojazdu, a także redukuje koszty serwisu i części, które w Polsce nadal są niższe niż np. we Francji, Szwajcarii czy krajach skandynawskich.

3. Kontrakty serwisowo-obsługowe

Tego typu rozwiązania mają kilka dodatkowych zalet, oprócz korzystnych warunków finansowych. Pojazdy objęte takimi kontraktami są regularnie serwisowane w oparciu o oryginalne, trwałe i niezawodne części zamienne, a same czynności są przeprowadzane przez odpowiednio wykwalifikowanych mechaników. To z kolei minimalizuje ryzyko awarii na drodze i przestoju, a w konsekwencji także np. zepsucia się wrażliwego towaru. Dodatkowo, planowo wykonywane serwisy przekładają się na wyższą wartość rezydualną. Słowem, auto po kontrakcie drożej i szybciej odsprzedamy na rynku wtórnym.

Jednocześnie kontrakt serwisowo-obsługowy oszczędza użytkownikowi stresu. Nie chodzi tu wyłącznie o utrzymywanie pojazdu w dobrym stanie, lecz także wyeliminowanie nieplanowanych wydatków. Kontrakt z góry przewidzieć i zaplanować koszty serwisu, co w branży pełnej zmiennych i przy zmieniających się cenach jest dającą spokój stałą.

4. Markowe opony, niskie opory toczenia

Szczególnie w transporcie długodystansowym, przy wysokich przebiegach, warto przeanalizować wpływ ogumienia na zużycie paliwa. Markowe opony, choć droższe mogą się zwrócić przedsiębiorcy, dzięki niższym oporom toczenia, a co za tym idzie mniejszemu spalaniu. Istotnym argumentem może być również większa trwałość i odporność na uszkodzenia.

5. Łączenie usług, redukcja kosztów

Im większa flota, tym lepsza jest pozycja przedsiębiorcy w negocjacjach z usługodawcami. Firma, która kupuje, serwisuje i ubezpiecza 200 pojazdów ma szansę otrzymać lepsze warunki niż podmiot dysponujący 10 czy 20 pojazdami.

A co, gdyby na przystępnych, wygodnych warunkach można było skorzystać ze stawek za ubezpieczenia czy serwis, które oferuje się operatorom ogromnych flot, liczących 3, 4 czy 5 tysięcy pojazdów? I tak właśnie działa wynajem pojazdów użytkowych.

TRUCK CARE zarządza flotą liczącą właśnie kilka tysięcy pojazdów użytkowych – od samochodów dostawczych, w tym elektrycznych, przez pojazdy specjalistyczne po ciągniki siodłowe i naczepy. Dzięki temu klienci TRUCK CARE korzystają z optymalizacji kosztów ubezpieczeń, serwisu, opon czy innych usług na jaką pozwala skala działalności lidera rynku wynajmu pojazdów użytkowych.

Wynajem to nie tylko wygoda i święty spokój przedsiębiorcy. Jako największa firma w tym segmencie możemy zaoferować naszym klientom atrakcyjne stawki wynajmu, w których mogą być uwzględnione koszty wszystkich wybranych usług. W ten sposób firmy unikają kumulacji kosztów związanych np. z wypadającymi w podobnym czasie przeglądami serwisowymi czy przedłużaniem polis ubezpieczeniowych. TRUCK CARE rozkłada te opłaty na równe, stałe, comiesięczne raty, co mocno ułatwia zarządzanie firmowym budżetem, planowanie wydatków i zachowanie płynności finansowej. Dodatkowo, wynajmujący pojazdy użytkowe łączą wszystkie sprawy związane z eksploatacją floty załatwiają z nami, a więc z jednym podmiotem. Oszczędzają dzięki temu również czas, który – jak wszyscy wiemy – jest wyjątkowo cenny – tłumaczy Janusz Rachwał, Dyrektor Handlowy TRUCK CARE.

Warto podkreślić także te potencjalne oszczędności, jakie może dać wynajem. Ta metoda finansowania przenosi na dostawcę ryzyka związane np. z awarią pojazdu po gwarancji. Tym samym przedsiębiorca nie musi obawiać się np. wysokich kosztów związanych z koniecznością wymiany turbosprężarki w Norwegii czy Włoszech. Dodatkowo, wynajem ściąga z użytkownika koszty i ryzyko związane z odsprzedażą samochodu, a więc utratę wartości i czas, jaki trzeba poświęcić na znalezienie nowego właściciela.

Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej!

Skontaktuj się z nami:

zadzwoń - bezpieczeństwo usługi

Zadzwoń

Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00

+48 660 123 000

Koszt połączenia wg stawki operatora.

Message

Napisz do nas

Masz więcej pytań skontaktuj się z nami

Formularz kontaktowy
Department

Znajdź oddział

Example Map Mapa oddziałów
Care

Jesteś już naszym klientem?

Załatw sprawę szybciej

Strefa Klienta